Marketing i reklama w czasie kryzysu Koronawirus
Niestety koronawirus to obecnie temat numer jeden!
Kiedy sklepy internetowe z żywnością przeżywają prawdziwe oblężenie, to inne firmy stają przed dylematem zamknięcia i upadłości.
Temat koronawirusa będzie nam towarzyszył zapewne jeszcze przez wiele miesięcy, a jego skutki nawet przez lata. Epidemia koronawirus ma wpływ na niemal każdą sferę naszego życia, a w tym gospodarki.
Świat to swoisty system naczyń powiązanych.
Zamknięcie szkół, przedszkoli, restauracji, kin, instytucji państwowych, odwołanie imprez czy wydarzeń sportowych wstrząśnie niemal każdą branżą – również firmami zajmującymi się marketingiem. Najmniej ucierpią firmy, które miały możliwość przejścia na pracę w trybie zdalnym oraz te, które sprzedają swoje produkty online.
Wielu przedsiębiorców staje zatem przed dylematem jak zminimalizować straty.
Dla firm chcących dokonać cięć finansowych, budżety marketingowe mogą okazać się pierwszym celem, który będzie brany pod uwagę podczas trwającego kryzysu. Natomiast ograniczenie działań marketingowych jest krótkoterminowym rozwiązaniem, które z pewnością będzie miało długoterminowe konsekwencje. Utrzymanie widoczności na rynku jest niezbędne dla długoterminowej rentowności i rozwoju firmy. Innymi słowy, przygotuj swój biznes na długi dystans, ale pracuj mądrze, aby stawić czoła nadchodzącym wyzwaniom.
- W świecie marketingu internetowego trzeba być non stop na bieżąco
- Mierz, testuj, ucz się…
- Postaraj się utrzymać istniejącą bazę klientów
- Skoncentruj się na zwiększaniu liczby konwersji
- Szukaj nowych rozwiązań
Wiedz, że gdy jedni tracą, inni zyskują – Recesja, jak żaden inny okres, sprzyja kreatywności, innowacjom i zmianom. Dlatego zawsze w czasie kryzysu na wygranej pozycji są firmy posiadające gotówkę. Czy wiesz, że zdecydowana większość akcyjnych spółek giełdowych oraz najlepiej zarabiających firm wywodzi się właśnie z czasów głębokiego kryzysu!
Dobrą strategią na czas kryzysu może okazać się zachowanie równowagi pomiędzy redukcją kosztów w firmie (służącą doraźnemu przetrwaniu) a inwestycjami (służącymi przyszłemu wzrostowi).
Dlatego jeśli nie sprzedajesz maseczek ochronnych, gumowych rękawiczek, czy żelu antybakteryjnego i nie jesteś właścicielem lokalnego sklepu spożywczego, konieczne może okazać się czasowe wyłączenie reklam typu Google ADS lub zmniejszenie budżetu, wyłączenie reklam w Social Media, ponieważ feed zalewają informacje na temat koronawirusie, a następnie analiza dotychczasowych działań. Natomiast nie warto rezygnować z działań Content marketingowych, pozycjonowania strony, czy komunikacji z dotychczasowymi klientami. Oczywiście każda branża jest inna i może wymagać innych działań – dlatego warto analizować, patrzeć jak zachowują się konsumenci i szukać rozwiązań, które w danym czasie mogą okazać się potrzebne dla nich, a zbawienne dla Twojego biznesu!
To jest czas kiedy możesz budować przewagę nad innymi!