Marketing na LinkedInie – ABC wiedzy
LinkedIn to 820 milionów użytkowników, a w tym aż 58 milionów to firmy!
Sprawdź jak się reklamować w LinkedIn i dotrzeć do ponad 820 milionów użytkowników na całym świecie.
LinkedIn, od momentu uruchomienia serwisu w 2003 roku do pierwszego kwartału 2022 roku, zgromadził ponad 820 milionów użytkowników na całym świecie, w tym aż 58 milionów firm. Platforma jest potężnym narzędziem, które pomaga nie tylko użytkownikom znaleźć pracę, ale też firmom poszerzać sieć kontaktów, znaleźć partnerów biznesowych, wzmocnić lub zbudować swój wizerunek jako eksperta z danej branży, a także śledzić działania konkurencji. Co warto wiedzieć o tej platformie i jakie korzyści daje firmom oraz prywatnym użytkownikom? Sprawdźmy.
Ważne! Marketing w social mediach, a więc także w serwisie LinkedIn, powinien polegać przede wszystkim na tworzeniu i rozwoju profili, dzięki którym Twoja marka będzie budować i poszerzać grono obserwatorów oraz osób, chcących wejść w interakcję z firmą. Głównym celem tworzenia profili w mediach społecznościowych, zwłaszcza na LinkedInie, nie jest bezpośrednie reklamowanie produktów. Bezpośrednie działania sprzedażowe nie powinny mieć miejsca na tej platformie – tutaj chodzi bardziej o nawiązywanie relacji z użytkownikami niż o zwiększanie konwersji.
Po co Ci LinkedIn?
LinkedIn powstał przede wszystkim z myślą o osobach szukających pracy. Początkowo był więc platformą rekrutacyjną. Szybko jednak przekształcił się w platformę społecznościową, która umożliwia m.in.:
- budowanie marki osobistej,
- nawiązywanie kontaktów z potencjalnymi kontrahentami, klientami, innymi specjalistami czy partnerami biznesowymi,
- poznawanie konkurencji,
- prowadzenie badań rynkowych,
- promowanie wydarzeń,
- udostępnianie ważnych i ciekawych informacji np. na temat firmy,
- zwiększanie zainteresowania marką,
- prowadzenie strategii z zakresu employer brandingu i wzmacnianie wizerunku firmy jako pracodawcy pożądanego na rynku pracy.
Misją LinkedIna jest łączenie profesjonalistów z całego świata. To z kolei ma sprzyjać ich produktywności i zwiększać szanse na osiągnięcie sukcesu.
Tworząc konto na LinkedInie, masz do wyboru profil osobisty lub profil firmowy. Sprawdź, jakie działania możesz podjąć, by Twój profil był widoczny i skuteczny.
Profil osobisty na LinkedInie
Profil osobisty zakładasz jako osoba prywatna. Ponieważ LinkedIn to platforma skupiająca się na biznesie, Twój profil powinien podkreślać umiejętności, które wnosisz do swojej branży czy niszy rynkowej. Powinien pokazywać wartość, jaką stanowisz dla swojej społeczności, potencjalnego miejsca pracy czy dla nowych partnerów.
W LinkedInie możesz nawiązywać kontakty z innymi ludźmi, dołączać do sieci innych osób lub zapraszać innych do własnej. Gdy nawiążesz z kimś kontakt, zobaczysz Waszych wspólnych znajomych. Takie powiększanie sieci pomaga znaleźć drogę do osób, do których chcesz dotrzeć – przyszłych pracodawców, zleceniodawców czy partnerów biznesowych.
Wskazówka! Gdy zakładasz konto na LinkedInie, zacznij budować swój zasięg. Znajdź osoby, do których chcesz dotrzeć i opracuj plan nawiązania z nimi kontaktu. Żeby zwrócić na siebie uwagę, Twój profil musi być interesujący i zbudowany w przemyślany sposób. Pisz zwięźle, dzieląc tekst na krótkie akapity, dodawaj punktory i numeracje. Spraw, by informacje były przejrzyste i jasne do zrozumienia. Staraj się regularnie publikować istotne informacje z Twojej niszy, a także rozpoczynać dyskusje w grupach i brać udział z tych, które już trwają – wszystko po to, żeby zwiększyć swoją widoczność i pokazać wartość.
Dobrze przemyślane i poprowadzone działania mogą dać Ci szanse na wykreowanie i wzmocnienie pozycji eksperta w danej branży.
Profil firmowy na LinkedInie
Profil firmowy zakładasz, jak sama nazwa wskazuje, dla swojej firmy. Profile firmowe to jeden z najszybciej rozwijających się aspektów LinkedIna. Takie konto pokazuje odbiorcom, co i dla kogo robi dana firma, jakie produkty i usługi oferuje, jakich specjalistów poszukuje, z kim chce nawiązać współpracę. Jakie znaczenie marketingowe dla Twojej marki może mieć LinkedIn i jak tworzyć content na profilu? Kilka podpowiedzi znajdziesz poniżej.
- Content na profilu firmowym powinien być dobrze przemyślany i użyteczny.
- Dobrze byłoby, gdyby publikowane posty (artykuły, wideo czy infografiki) były opatrzone nazwiskiem eksperta w danej dziedzinie, pracującego w Twojej firmie.
- Eksperci z firmy, by działać na korzyść marki, powinni angażować się w branżowe dyskusje, jeśli tylko potrafią wnieść do nich dodatkową wartość.
- W ramach działań z zakresu content marketingu na firmowym profilu mogą pojawiać się informacje na temat dołączenia do zespołu nowych pracowników. Możesz prezentować sylwetki pracowników, a także dodawać posty, które będą pokazywać, że firma ma świadomość w zakresie CSR (Corporate Social Responsibility – społeczna odpowiedzialność biznesu).
- Platforma jest świetnym narzędziem do przeprowadzania działań z zakresu lead generation.
Co to jest lead generation? Generowanie leadów to proces, który polega na pozyskiwaniu danych na temat potencjalnych klientów. O jakie dane chodzi? Między innymi o dane kontaktowe czy demograficzne, a także informacje na temat zainteresowań klientów czy ich preferencji zakupowych. Jak zbierać leady na LinkedInie? Możesz to robić zarówno przy pomocy osobistych sieci kontaktów pracowników firmy, jak i poprzez płatne formy reklamowe.
Jak powiększyć sieć i rozszerzyć wpływy na LinkedInie?
- Regularnie dopracowuj profil, czerpiąc inspiracje z innych kont – zarówno firmowych, jak i osobistych.
- Zadbaj o spójność działania we wszystkich profilach społecznościowych, bazując na celach, które opracujesz dla LinkedaIna.
- Sprawdzaj codziennie lub kilka razy w tygodniu, kto odwiedził Twój profil.
- Nawiązuj nowe znajomości, kierując się swoimi celami. Zanim dodasz kogoś do swojej sieci, przejrzyj jego profil i sprawdź, czy możecie wzajemnie coś sobie dać.
- Przeglądając inne profile, zwracaj uwagę na dobre i złe praktyki, a potem sprawdzaj, czy pojawiają się u Ciebie. Zastanów się, jak możesz jeszcze bardziej ulepszyć swój profil.
- Staraj się systematycznie publikować wartościowe posty w każdej grupie, do której należysz. Regularnie przeglądaj i monitoruj te grupy.
- Dbaj o to, by Twój profil był aktualny.
- Unikaj spamu, zabieraj głos tylko wtedy, jeśli masz coś ciekawego do przekazania.
Jeśli nie masz pewności, jakie działania podjąć, by wypromować swoją markę, jak zwiększyć sieć kontaktów, poprawić lub zmienić wizerunek firmy czy zwiększyć sprzedaż za pośrednictwem LinkedIna, zapraszamy do kontaktu z Broker Media. Chętnie opracujemy dla Ciebie skuteczną strategię.