Dlaczego warto prowadzić profil firmowy na Instagramie – Instagram Marketing
Dlaczego marki kochają Instagram i Twoja firma też powinna?
Popularność Instagrama w Polsce rośnie lawinowo od kilku lat. Taki trend stanowi szansę dla rozwoju Twojego biznesu, wzrostu sprzedaży oraz pozyskanie wielu nowych klientów, a także większego zaangażowania obecnych!
Należy pamiętać, że współcześni internauci szukają czegoś więcej poza kolorowym logotypem, agresywną reklamą bannerową, czy ogromnym billboardem w centrum miasta. Dając im przestrzeń do bezpośredniego kontaktu i możliwość swobodnego wyrażania opinii – wygrywasz!
Dlaczego warto mieć profil firmowy na Instagramie?
- Ponieważ łatwiej osiągnąć na Instagramie zasięg organiczny (100%) w przeciwieństwie do Facebooka (3%).
- Szybciej można podnieść widoczność i rozpoznawalność marki, produktu, a także usług.
- Prowadzenie Instagrama daje więcej przyjemności.
- Treści graficzne, czyli obrazki, grafiki oraz zdjęcia (Visual content) – to coś, co wyraża więcej niż tysiąc słów, a jednocześnie angażuje kilkakrotnie bardziej niż teksty. Według badań Konsumenci mediów społecznościowych są 40% bardziej skłonni wchodzić z markami w interakcję, jeśli udostępniają one grafiki.
- Twoja firma staje się bardziej kreatywna i jest postrzegana jako nowoczesna.
- Warto wykorzystywać wszystkie możliwe kanały w celu pozyskania klienta.
- Instagram liczy aktualnie 600 mln użytkowników (Stan na marzec 2017), a 80% z nich żyje poza USA (źródło).
Biorąc pod uwagę w/w punkty nie jest tajemnicą, że Twoja firma powinna być aktywna na Instagramie – ponad 600 milionów użytkowników, to sieć społeczna, która zapewni Twojej firmie doskonałą platformą marketingową o zasięgu globalnym!
Od czego zacząć?
- Po pierwsze trzeba założyć konto; nadać mu nazwę, stworzyć krótki opis, dodać logo i podpiąć link do strony www lub bloga.
- Połącz konto ze swoim profilem na Facebooku
- Znajdź swoją konkurencję i sprawdź co robią – nie po to aby kopiować, ale właśnie abyś zobaczył co robią dobrze lub źle i wyciągnął z tego wnioski. Pomoże to również w znalezieniu własnego sposobu na prowadzenie konta
- Stwórz listę kluczowych hasztagów + swoją własną unikalnych #
- Przygotuj grafiki oraz treści, które chcesz dodać
- Pomyśl nad harmonogramem publikacji
- Poinformuj o swoim koncie na innych profilach w social media np Facebook
- Dotrzyj do potencjalnych odbiorców
- Bądź aktywny; komentuj, odpowiadaj, wspominaj w komentarzach o innych…
- Pobierz potrzebne aplikacje np ze Sklepu Google Play lub App Store – do monitorowania oraz obróbki zdjęć, filmów…
- Zaproś innych do współpracy – Pomoże to dotrzeć do większej ilości odbiorców dzięki społeczności Instagrammersów (dla przykłądu: jeden Instagrammers może mieć na swoim koncie 10 000 fallowersów i jeżeli stworzy dla Ciebie zdjęcie, wspomni o Twojej firmie na własnym profilu, to do tylu odbiorców właśnie może trafić Twoja treść),
- Stwórz konkurs, który zaangażuje obecnych fallowersów (osoby które już śledzą Twój profil) oraz nowych.
- Repostuj