CONTENT MARKETING
Pisz, publikuj, zwiększaj sprzedaż...
Content marketing to nie tylko tworzenie treści, to strategia marketingowa, opierająca się na tworzeniu i dystrybucji wartościowego przekazu. Przez pojęcie Content Marketingu rozumie się działania mające na celu pozyskanie klientów poprzez pisanie wartościowych i unikalnych treści oraz ich publikację w sieci, serwisach internetowych
Content Marketing – pisz, publikuj, zwiększaj sprzedaż
Marketing treści jest przeciwieństwem standardowych form marketingu, bazujących na jednostronnym przekazie reklamowym. Podstawą content marketingu jest budowanie długoterminowych relacji poprzez interakcję i zaangażowanie obydwu stron, czyli zarówno osób promujących własne treści, jak i ich odbiorców.
Do najbardziej popularnych form CM należą:
- artykuły sponsorowane,
- artykuły eksperckie,
- webinaria,
- infografiki,
- video,
- poradniki, raporty itd
Wpływ Content Marketingu na SEO
Od kilku lat wśród osób związanych z branżą SEO funkcjonuje stwierdzenie „Content is King”. Oznacza to, że tworzenie unikalnej treści, która będzie wartościowa dla użytkowników, to klucz do sukcesu w pozycjonowaniu serwisu. Istotne jest, by treści były merytoryczne, było ich dużo, a liczba artykułów stale rosła.
Bardzo wiele osób nie zdaje sobie sprawy, jaki potencjał SEO drzemie przy realizacji kampanii content marketingowych. Spróbujemy w tym krótkim artykule przybliżyć kilka możliwości na to, aby nasza kampania miała przełożenie również na wyniki organiczne w wyszukiwarce Google.
W założeniu kampania Content Marketingu ma niewiele wspólnego z pozycjonowaniem. Jednak niewielu marketerów zdaje sobie sprawę z tego, że taką kampanię możemy idealnie wykorzystać do działań związanych z SEO oraz promocją w wynikach wyszukiwania, czyli krótko mówiąc poprawę pozycji w wynikach wyszukiwania – czy to serwisu docelowego, czy konkretnych treści – a co za tym idzie generować wartościowy ruch oraz unikalnych użytkowników.
Oczywiście wiemy, że kampania Content Marketingu może mieć różne formy treści oraz ich sposoby dystrybucji. W obecnych realiach internetu największe przełożenie na pozycje w wynikach wyszukiwania mają pełnowartościowe, unikalne artykuły, dlatego skupię się właśnie na tej formie treści, zakładając również, że dystrybuowane są one na zewnętrznych serwisach internetowych, których jakość również jest wysoka.
Optymalizacja SEO artykułów
Pierwszą podstawową czynnością przy publikacji artykułów powinna być ich optymalizacja SEO. Najważniejsze czynniki przy optymalizacji artykułów to:
– tytuł w kodzie strony TITLE
– krótki opis w kodzie strony META DESCRIPTION
– nagłówki w kodzie strony znaczniki H
– intensywność oraz wyróżnienia ważnych słów kluczowych.
Należy też pamiętać, że samo stworzenie artykułu (treści), to jeszcze nie jest content marketing. Bardzo istotne jest, aby treści w odpowiedni sposób dystrybuować – tu świetnie sprawdzają się różnego rodzaju Social Media, fora i serwisy tematyczne. Pamiętajmy o tym, a każda rzetelna firma zajmująca się content marketingiem powinna o tym wspomnieć przy ustalaniu zakresu współpracy.