fbpx
Agencja marketingowa, reklamowa, czy interaktywna

Agencja marketingowa, reklamowa, czy interaktywna

Która z nich jest najlepsza dla twojej firmy?

Agencje marketingowe, reklamowe, czy interaktywne postrzegane są bardzo różnie. Często nawet pojęcia te uważa się za tożsame. Jednak zakres ich działań różni się istotnie. A zrozumienie tych odmienności, pozwoli ci lepiej dopasować usługi do własnych potrzeb. Sprawdź, która agencja i dlaczego jest najlepsza dla twojej firmy!

Rodzaje agencji: marketingowa, reklamowa, interaktywna

Agencja marketingowa: kompleksowa strategia marketingowa

Agencja marketingowa świadczy usługi z zakresu marketingu i pomaga osiągać różnym firmom ich cele biznesowe. Proponuje różnego rodzaju działania, które promują i rozwijają markę, ale też zwiększają sprzedaż produktów lub usług.

Główne obszary działalności agencji marketingowych to przede wszystkim:

  • opracowywanie kompleksowych strategii i tworzenie planów marketingowych,
  • branding (w tym projektowanie logo, misji, wizji, wartości i ogólnego wizerunku),
  • planowanie i realizacja kampanii reklamowych w różnych mediach,
  • public relations (PR) i content marketing,
  • planowanie i organizowanie wydarzeń promocyjnych.

Agencja reklamowa: kreatywne kampanie promocyjne

Agencja reklamowa zajmuje się realizacją kampanii reklamowych, promocyjnych oraz szeroko pojętym doradztwem w zakresie reklamy dla różnych marek. Działania te są dość szerokie, często skoncentrowane nie tylko na mediach cyfrowych, ale i tradycyjnych mediach, jak chociażby prasa, telewizja, radio czy outdoor.

Główne obszary działalności agencji reklamowej to przede wszystkim:

  • kreacja i produkcja reklam – opracowywanie unikalnych pomysłów na kampanie reklamowe, w tym tworzenie haseł, scenariuszy reklam, projektowanie grafik,
  • wybieranie najlepszych kanałów do promocji, negocjowanie i zakup czasu antenowego, przestrzeni reklamowej w prasie, radiu, czy online,
  • opracowywanie tożsamości wizualnej firmy oraz tworzenie strategii wizerunkowych,
  • marketing eventowy,
  • tworzenie ulotek, katalogów, broszur i innych materiałów promocyjnych.

Agencja interaktywna: klucz do sukcesu online

W odróżnieniu od powyższych agencja interaktywna koncentruje się przede wszystkim na działaniach w środowisku online. Jej usługi ukierunkowane są na zwiększenie widoczności marki w sieci. 

Zakres działalności obejmuje, więc:

  • tworzenie, audyty, hosting i utrzymanie stron internetowych,
  • optymalizację pod kątem wyszukiwarek SEO,
  • tworzenie rozwiązań technologicznych, takich jak UX/UI design,
  • wdrażanie zaawansowanych narzędzi analitycznych, umożliwiających śledzenie zachowań użytkowników na stronach internetowych,
  • marketing cyfrowy (content marketing, e-mail marketing, marketing automation),
  • Social Media Marketing (SMM) i działania, które angażują użytkowników w aktywną interakcję z marką,
  • kompleksową obsługę cyfrową, kreację multimedialną,
  • analitykę i raportowanie,
  • realizację kampanii interaktywnych.

Agencja marketingowa, reklamowa, interaktywna: podstawowe różnice

Jak zapewne widzisz, różnice między poszczególnymi agencjami są dość istotne. W przypadku agencji marketingowych możesz spodziewać się przede wszystkim działań nastawionych na opracowywanie strategii marketingowej. Tego rodzaju działania realizują raczej długoterminowe cele firmy.

Agencje reklamowe z kolei są zorientowane przede wszystkim na tworzenie, produkcję i dystrybucję reklam w różnych mediach. Skupiają się na kreowaniu kampanii promocyjnych, zwłaszcza w mediach tradycyjnych, ale coraz częściej i cyfrowych.

Agencje interaktywne są z kolei nastawione na działania w przestrzeni cyfrowej oraz interakcję użytkownika z marką. Do optymalizowania kampanii i strategii wykorzystują nowoczesne technologie internetowe. Wszelkie działania i kampanie nastawione są w tym przypadku nie tylko na budowanie wizerunku marki, ale i angażowanie użytkowników, a tym samym generowanie leadów sprzedażowych, optymalizację konwersji i zwiększanie efektywności działań w internecie.

Jaka agencja jest najlepsza dla twojej firmy?

Każdy rodzaj agencji ma swoje mocne strony. Dlatego też trudno jednoznacznie wskazać, która z nich jest najlepsza. Wiele zależy od specyfiki potrzeb twojej firmy. Na pewno jednak, w obecnych czasach, kiedy znaczny obszar każdej działalności przeniesiony jest do sieci, kluczowe są działania online.

Internet pozwala bowiem nawet małym firmom docierać do klientów na całym świecie. Poza tym działania online pozwalają na szybką i bezpośrednią interakcję z klientami. W odróżnieniu od tradycyjnych kanałów promocji oferują też większą kontrolę nad budżetem. A do tego rodzaju działań najlepiej nadaje się agencja interaktywna.

Jeśli szukasz agencji interaktywnej w Warszawie (ale też agencji reklamowej, agencji marketingowej w Warszawie) skontaktuj się z nami

Zapewniamy różne rodzaje usług. Z nami osiągniesz najlepsze wyniki

Łączymy doświadczenie agencji interaktywnej, software house’u oraz agencji SEM-owej. Specjalizujemy się też w większości obszarów reklamowo-marketingowych. Zajmujemy się opracowywaniem skutecznych strategii marketingowych, dobieramy najlepsze kanały oraz formy promocji. Pełną ofertę naszych usług znajdziesz w tym miejscu.

Zdajemy sobie także sprawę z tego, że działania promocyjne są ważne także poza siecią. Dlatego też nasze działania online, łączymy z tradycyjnymi usługami budowania marki. Od ponad 10 lat projektujemy materiały wizerunkowe nie tylko na potrzeby Internetu, ale i druku. Współpracujemy ze sprawdzonymi drukarniami, firmami od szyldów, wyklejania okien, czy oklejenia aut. Wykonamy projekt wszystkiego, czego potrzebuje twoja firma!

Aby dostarczać naszym klientom kompleksowych usług, współpracujemy także z innymi podmiotami, specjalizującymi się w różnych obszarach marketingu, reklamy i komunikacji. Zajmiemy się twoim marketingiem od A do Z!

To, co nas wyróżnia na tle konkurencji to przede wszystkim ogromne doświadczenie, umiejętności, pasja w działaniu, eksperckie wykonanie, jakościowe treści oraz świeża perspektywa!

Gdzie nas szukać, lokalizacja?

Jesteśmy agencją z Warszawy, ale działamy na terenie całej Polski i poza jej granicami. 

Nasz adres:

Broker Media

03-287 Warszawa, Targówek

ul. Budowlana 5/U1